Python Programlama Dilinde Değişkenler, Veri Tipleri ve Fonksiyonlar: Kullanıcı Input Girişi

Python Programlama Dilinde Değişkenler, Veri Tipleri ve Fonksiyonlar: Kullanıcı Input Girişi
Mart 22 12:09 2014 Bu yazıyı yazdır

Herkese tekrar merhaba,

python.sh-600x600

Daha önce Python programlama dilinin 64 bit Windows makinede kurup Hello World! uygulamasını yaptığımızı hatırlarsınız. Hatırlamak için: Python Kurulumu ve Hello World Uygulaması. Bu yazıda ise Python programlama dilinde programlamaya giriş ile ilgili önemli bazı konuları kısaca anlatım örnekler yapacağız. Her programlama dilinde temel yapı taşları denecek kadar önemli değişkenler, veri tipleri ve fonksiyonlar konularından başlayalım.

Hemen ilk değişkenimizi oluşturalım:

Yukarıdaki örnek ile, Python dilinde yorum etiketinin # işaretiyle yapıldığını da görelim lütfen.

Yukarıda verilen örneklerde, tanımlanan farklı veri tipindeki değişkenlerin özellikleri ekrana print fonksiyonu kullanılarak yazdırılmaktadır.

Yukarıdaki kodlarda ise değişkene ek olarak metin veri tipinde bir değer de eklenerek ekrana yazdırılmaktadır.

Python dilinde fonksiyon def komutu ile tanımlanmaktadır. Yukarıda, mesaj adında bir fonksiyon tanımlandığı görülecektir. Bu fonksiyon çalıştırıldığında ekrana Hoşgeldiniz mesajı yazılacaktır. Aynı mesaj fonksiyonuna parametre atayalım ve bu parametreyi ekrana ek bir metin ekleyerek yazdıralım:

Şimdi bütün bu anlattığımız konuları harmanlayarak daha karmaşık ama çok da eğitici bir uygulama yapalım. Bu uygulamada kullanıcıdan input aldığımız bir fonksiyonu oluşturalım. Kullanıcıya web sitemizi beğenip beğenmediğini söylemesini istiyelim. Bunu da fonksiyon olarak tanımlayalım:

Yukarıdaki Python programı çalıştırıldığında ekranda soru fonksiyonu içerisinde parametre, kullanıcıya sorulacak ve input girişi beklenecek:
i1
Kullanıcı cevabını verecek ve program sonlandırılacaktır:
i2
Aynı kodlara aşağıdaki gibi ek bir kullanıcı sorusu ekleyelim ve fonksiyonumuzun çalışmasını bir kez daha görelim:

Ekran görüntüsü şu şekilde olacaktır:
i3

Yukarıda yapmış olduğumuz bu faydalı uygulama kodları, ilerleyen Python yazılarımda koşul yapıları eşliğinde daha şık örnek uygulamalara dönüşecek. Örneğin kullanıcıya yalnızca Y(es) ya da N(o) harflerini girebileceği sorular yaparak sisteme girmesini sağlayacağız. Böylece kullanıcı etkileşimli programları Python ile yapmayı öğreneceğiz.

Sonraki yazılarda görüşmek dileğiyle!

  Yazı şöyle etiketlendi:
  Kategoriler:
A.Gökhan, M.Sc.
A.Gökhan, M.Sc.

My Name is A. Gokhan SATMAN, and I am a software engineer, Author and game developer. gokhansatman.com

Daha fazla yazı görüntüle
Yorum yaz

0 Yorum

Henüz yorum yok

Tartışma başlatabilirsin.

Yorum ekle

Your data will be safe! Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.
All fields are required.

*