Unity3D Oyun Motoru Dersleri: Kullanıcıdan Klavye INPUT Almak

Unity3D Oyun Motoru Dersleri: Kullanıcıdan Klavye INPUT Almak
Ocak 29 13:58 2014 Bu yazıyı yazdır

Merhaba! Unity3D derslerine başlamıştık. İlk konumuzda hatırlarsanız yeni bir proje oluşturduk ve sahne içerisine bir 3D cisim ekledik. İncelemek isteyenler için: Unity3D Oyun Motoru Dersleri: Proje Oluşturma ve Sahne’ye 3D Cisim Ekleme

Bu yazıda, mevcut 3D cisim için kullanıcının klavye INPUT verilerini kullanarak hareket etme komutları verelim. Bunun için öncelikle klavyeInput.js adında javascript sayfamızı oluşturalım:

1

Oluşturduğumuz javascript dosyasını 3D cisim seçili iken Inspector bölümüne sürükle – bırak yapmak suretiyle ekleyelim. Dolayısıyla artık 3D cisim ile javascript arasında bir bağlantı sağlamış olduk. Kod içerisinde yazacağımız komutlar 3D cisim için etkili olacaktır.

3

Şimdi işin en zevkli kısmı olan kod ekleme bölümüne geçelim. Öncelikle program çalıştığı anda devreye geçen Start fonksiyonunu oluşturalım. Burası bizim kullanıcıya kendisinden INPUT beklediğimiz mesajını ilettiğimiz yer olsun.

Yukarıdaki Start fonksiyonunu oluşturduktan sonra, program çalıştığında ekranda Kullanıcı girdisi beklenmektedir.. mesajı verilecektir.

2

Kullanıcı tarafından alınacak INPUT bilgisi için arka tarafta sürekli çalışacak olan Update fonksiyonuna e tuşuna basıldığı zaman ekranda e tuşuna bastınız mesajı yazdıracak bir koşul tanımlayalım:

Yukarıda verilen Update fonksiyonu kullanıcı klavye üzerinde e tuşuna bastığı anda ekranda mesaj yazdırmaktadır. Sonuç şu şekilde görülebilir:

4

Sonraki yazılarda görüşmek dileğiyle.

  Yazı şöyle etiketlendi:
  Kategoriler:
A.Gökhan, M.Sc.
A.Gökhan, M.Sc.

My Name is A. Gokhan SATMAN, and I am a software engineer, Author and game developer. gokhansatman.com

Daha fazla yazı görüntüle
Yorum yaz

0 Yorum

Henüz yorum yok

Tartışma başlatabilirsin.

Yorum ekle

Your data will be safe! Your e-mail address will not be published. Also other data will not be shared with third person.
All fields are required.

*