Unity3D oyun motoru dahilinde MonoBehaviour sınıfının önemli iki fonksiyonu olan Awake() ve Start() fonksiyonlarının sentaks yapısını ve teknik kullanım amaçlarını irdeleyelim.
Proje çalıştığı anda ilk çalışacak olan komutlar Awake() fonksiyonu içerisinde tanımlanan kod blokları olacaktır.
Unity3D UnityScript
Yukarıdaki kodları herhangi bir nesnenin Inspector bloğuna ekleyip projeyi çalıştırdığımızda komutların çalıştığını görebiliriz.
Start() fonksiyonu da Awake() fonksiyonu gibi program çalıştığı an bir kez çalışacak olan komutların bulunduğu fonksiyondur. Awake() fonksiyonundan hemen sonra çalışacaktır.
Kullanıcı girdilerinin alınabilmesi için bu iki fonksiyon da iş görmeyecektir. Zira sonraki bölümlerde göreceğimiz Update() fonksiyonu devreye girecektir.
MonoBehaviour sınıfındaki diğer tüm fonksiyonların anlatımı için resmi Unity3D Engine web sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
Bu yazı Unity3DProgramlama.com üzerinde yayınlanmıştır.
My Name is A. Gokhan SATMAN, and I am a software engineer, Author and game developer. gokhansatman.com
Comment:*
Nickname*
E-mail*
Website
Bir dahaki sefere yorum yaptığımda kullanılmak üzere adımı, e-posta adresimi ve web site adresimi bu tarayıcıya kaydet.
7 + altı =
CAPTCHA (Şahıs Denetim) Kodu *