Unity3D Dersleri: FixedUpdate() ve LateUpdate() Fonksiyonları

Unity3D Dersleri: FixedUpdate() ve LateUpdate() Fonksiyonları
Kasım 30 23:04 2014 Bu yazıyı yazdır

Daha önceki derslerde belirtmiş olduğumuz sırasıyla Awake(), Start() ve Update() fonksiyonları ile aynı konu başlığı altında listeleyebileceğimiz bir diğer MonoBehaviour fonksiyonları olan FixedUpdate() ve LateUpdate() fonksiyonlarını inceleyeceğiz.

FixedUpdate() fonksiyonu genel itibari ile Update() fonksiyonu ile aynı işlevi görmektedir. Saniye içerisinde çalışma sayıları arasında fark bulunmaktadır. Fizik motorunun söz konusu olduğu durumlarda FixedUpdate() fonksiyonu tercih edilebilir. Sentaks olarak ise aynı kullanım görülecektir:

MonoBehaviour sınıfının bir diğer üyesi olan LateUpdate() fonksiyonu saniye içerisinde çalışma sayısı olarak Update() fonksiyonu ile aynıdır. İçerisinde bulunan komutlar, Update() fonksiyonundan sonra çalışmaktadır. Sentaks olarak aşağıdaki şekliyle görülecektir:

İyi çalışmalar.

A.Gökhan, M.Sc.
A.Gökhan, M.Sc.

My Name is A. Gokhan SATMAN, and I am a software engineer, Author and game developer. gokhansatman.com

Daha fazla yazı görüntüle
Yorum yaz

0 Yorum

Henüz yorum yok

Tartışma başlatabilirsin.

Yorum ekle

*