Unity3D Oyun Motoru Dersleri: Kullanıcıdan Mouse INPUT Almak

Unity3D Oyun Motoru Dersleri: Kullanıcıdan Mouse INPUT Almak
Ocak 29 15:00 2014 Bu yazıyı yazdır

Merhaba,

Bir önceki yazıda kullanıcıdan klavye INPUT almayı işlemiştik. Bu yazıda ise kullanıcıdan mouse INPUT alma işlemlerini basitçe işleyelim. Bunun için öncelikle yine Start fonksiyonunu oluşturalım ve kullanıcıya, kendisinden girdi beklediğimizi belirtelim. Tabi oluşturduğumuz kodu 3D cisim için Inspector alanına sürükle- bırak yapmamız gerektiğini önceki yazılardan biliyoruz.

Mouse ile girdi alabilmemiz için mouse tuşlarına basılıp basılmadığını kontrol etmemiz gerekmektedir. Unity3D oyun motorunda mouse ile ilgili INPUT bilgisini GetMouseButton fonksiyonu ile alabilmekteyiz. İçerisine parametre olarak aldığı değerler, mouse üzerinde bulunan hangi tuşa basıldığını seçebilmemizi sağlamaktadır. 0 parametresi sol tuş, 1 parametresi sağ tuş, 2 parametresi ise orta scrool tuşu ifade etmektedir. Buradan hareketle:

Yukarıdaki kodlar Update fonksiyonu içerisinde konumlandırılmıştır. Bunun sebebi kullanıcıdan sürekli girdi beklenecek olmasıdır. Program çalıştırılıp;

Sol click için:

sol

Sağ click için:

sag

Orta scroll click için:

orta

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere!

  Yazı şöyle etiketlendi:
  Kategoriler:
A.Gökhan, M.Sc.
A.Gökhan, M.Sc.

My Name is A. Gokhan SATMAN, and I am a software engineer, Author and game developer. gokhansatman.com

Daha fazla yazı görüntüle
Yorum yaz

0 Yorum

Henüz yorum yok

Tartışma başlatabilirsin.

Yorum ekle

*